Zasady wystawiania faktur VAT za studia
Faktura VAT dla studenta lub słuchacza studiów podyplomowych
Zgodnie z art. 106b ust.3 Ustawy VAT z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.) fakturę dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (a taką osobą jest student lub słuchacz studiów podyplomowych) wystawiamy jedynie na żądanie tych osób.
Zgodnie z art. 106i ust. 1 i 2 Ustawy o VAT, fakturę wystawia się nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę lub otrzymano całość lub część zapłaty.
Fakturę dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej wystawia się jeżeli żądanie wystawienia faktury zostało zgłoszone w terminie 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty.
Żądanie wystawienia faktury można zgłosić wysyłając e-maila z wszystkimi danymi do faktury i ewentualnym adresem korespondencyjnym na adres e-mail sekretariatów studiów.
Faktura VAT dokumentująca opłatę za studia może być wystawiona tylko i wyłącznie na nabywcę usługi edukacyjnej tj. podmiot, z którym Uniwersytet Warszawski zawarł umowę. W związku z powyższym, podmiotem uprawnionym do otrzymania faktury w przypadku, gdy student sam zgłaszał się na studia i podpisał z UW umowę jest student.
Nie jest możliwe wystawienie faktury VAT na firmę, która refunduje studentowi ponoszone przez niego koszty nauki.
Faktura VAT na firmę / instytucję
Faktura powinna być wystawiona nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę lub otrzymano całość lub część zapłaty.
Faktura na firmę/instytucję może być wystawiona tylko w sytuacji gdy umowa dotycząca usługi edukacyjnej zawarta jest z firmą, która deleguje swoich pracowników na UW po wypełnieniu formularza wg załącznika nr 1.
W szczególnych przypadkach możemy wystawić fakturę przed dokonaniem wpłaty. W tej sytuacji prosimy o wypełnienie formularza wg załącznika nr 2.